розділ

АЛГЕБРА


Математичні визначення та навички, отримані на заняттях алгебри, розширюють коло можливостей і в різні моменти життя приносять відчутну користь. По суті, елементарні закони математики керують усім, з чим ми стикаємося щодня. Без хороших знань і здібностей в цій області можна зіткнутися з серйозними труднощами. Роблячи життя більш впорядкованим і розвиваючи певні якості, математичні знання допомагають знаходити правильні рішення в самих різних життєвих ситуаціях. У магазині, в ресторані, на заправній станції, при плануванні бюджету і навіть просто при розрахунку часу зустрічі, ми стикаємося з обчисленнями, які застосовуються в алгебрі. Вибір професії - не менш актуальне питання. У світі, де стрімко впроваджуються нові технології і розвиваються інноваційні проекти, без певних математичних здібностей, домогтися успіху досить складно. Професія «Оператор з обробки інформації та програмного забезпечення» не виняток.

Майбутні фахівці в галузі інформаційних технологій на відділенні професійної підготовки ВСП «ТФК ТНТУ» опановують широкий спектр навичок і умінь по роботі програмним забезпеченням, технічним обслуговуванням комп’ютерних систем, а також базисного програмування і алгоритмізації. Для чого нашим учням потрібна алгебра?

  • по-перше, математика вчить абстрактному мисленні, чіткому розумінню завдань, їх плануванню, розумінню різних дій і операцій з даними, аналізу можливих рішень, вирішенню конкретних задач.
  • по-друге, тому що саме програмування і все пов'язане з комп'ютерами працює за рахунок самої математики. Найпростіші програми і взагалі, обчислювальна робота комп'ютера, працює і ґрунтується на алгебраїчних принципах, починаючи з найпростіших математичних операцій і виразів і закінчуючи складними обчисленнями.

Сам принцип роботи та технічна реалізація персонального комп’ютера, планшета, телефона чи ноутбука побудована на алгебраїчних та логічних операціях. Ядро інформаційної системи -процесор, виконує обробку даних та складні обчислення з на основі фундаменту з математичних і логічних законів. Вся інформація в електронному вигляді представляється фактично в одиницях інформації бітах, концептуальне і практичне втілення яких, побудовано на двійковій системі числення. Двійкова система числення — це позиційна система числення, база якої дорівнює двом та використовує для запису чисел тільки два символи: зазвичай 0 (нуль) та 1 (одиницю). Для запису числа у двійковій системі числення використовується представлення цього числа за допомогою степенів числа 2. Завдяки тому, що таку систему доволі просто використовувати в електричних схемах, двійкова система отримала широке розповсюдження у світі обчислювальних пристроїв.

На уроках виробничого навчання майбутні оператори з обробки інформації та програмного забезпечення широко використовують весь доступний функціонал різнотипового програмного забезпечення для вирішення різноманітних математичних завдань:

  • реалізація складних математичних обчислень, використання інструментів аналізу даних, побудова графіків та діаграм з допомогою MS Excel;
  • здійснення обчислень, логічних операцій та аналізу даних з використанням MS Access;
  • здійснення алгебраїчних обчислень та розв’язок прикладних задач з допомогою власноруч реалізованих програм в середовищі Pascal та мові програмування С;
  • виконання математичних розрахунків для реалізації функціонування локальних мереж;
  • розв’язування математично-економічних задач на збирання інформаційно-комп’ютерних комплексів.

Підсумовуючи, можна зробити висновок, що незалежно від вибору професії, способу життя, віку та інших індивідуальних особливостей, кожен з нас має потребу в знаннях, які дає вивчення алгебри. Здатність застосовувати математичні концепції і принципи може бути корисною практично в будь-якій життєвій сфері, особливо в галузі ІТ.

Наступний слайд
Попередній слайд
розділ

ГЕОМЕТРІЯ


Геометрія - це розділ математики, який займається вивченням властивостей геометричних фігур. Предмети дослідження геометрії можна побачити в реальному житті. Адже ця наука виникла в Давньому Єгипті і розвивалася в тісному зв'язку з потребами практичної діяльності людини: з різними вимірювальними роботами, які доводилося виконувати при розмітці земельних ділянок, при будівництві будівель і споруд, прокладанні доріг... У стародавній архітектурі сміливо використовувалися найрізноманітніші геометричні форми. Єгипетські піраміди мають форму правильних чотирикутних пірамід.

Де б ми не знаходилися і чим би ми не займалися, нас оточують предмети, що мають форму геометричних фігур. При чому ті об’єкти, що мають кути, відрізки і площини є об'єктам штучного походження і виготовлено людиною. А предмети природного походження мають округлі форми, такі як куля, коло, дуга.

В професії «Оператор з обробки інформації та програмного забезпечення» важливий акцент робиться на використанні прикладного програмного забезпечення для обробки чи створення різного роду графічних об’єктів. Зокрема учні навчаються роботі в програмних продуктах Adobe Illustrator, Adobe Photoshop, CorelDraw, 3Ds Max та Blender. З програмної точки зору, створення графічних об’єктів передбачає використання різного типу геометричних об’єктів, таких як: пряма, точка, крива, відрізки, коло, еліпс, трикутники і т.д. При обробці інформації учні використовують двовимірну (або тривимірну) систему координат для позиціонування геометричних об’єктів у робочому вікні програми. Існує два типи графіки:

  • векторна - створення зображення в комп'ютерній графіці з сукупності геометричних примітивів — (точок, ліній, кривих, полігонів), тобто об'єктів, які можна описати математичними виразами.
  • растрова – обробка графічних зображень, які являють собою сітку (растр), зазвичай прямокутну, дуже дрібних точок пікселів кожен з яких має свою координату на декартовій системі координат у вікні програми.

Тобто, навіть, звичний для нас світ зображень, фото і їх обробки в електронному вигляді носить геометричний акцент.

З допомогою модулів тривимірної графіки в пакеті ПЗ MS Office, Blender, 3ds MAX учням зручно реалізовувати практичні завдання з стереометрії, реалізовувати свій творчий потенціал і художні навики.

В нашому житті геометрія відіграє важливу роль. Вона потрібна не тільки для того, щоб називати частини будівель або форми оточуючого нас світу. За допомогою геометрії ми можемо вирішити багато прикладних завдань і відповісти на різні питання. Геометрія дає не тільки уявлення про фігури, їх властивості, взаємне розміщення, а й вчить міркувати, ставити питання, аналізувати, робити висновки, мислити логічно.

ВСП "ТФК ТНТУ"

проект

МАТЕМАТИКА

В моїй професії

ПРО ПРОФЕСІЮ



Вибір професії дуже важливий для кожної людини, так як робота повинна приносити задоволення, людина повинна відчувати, що займається тим, чим хоче, а не тим, чим змушений.

Наш вибір - професія «Оператор з обробки інформації та програмного забезпечення». Випускник - фахівець з інформаційних технологій (ІТ).

У переліку перспективних спеціальностей інформаційних технологій обчислювальна техніка і засоби обробки інформації та здійснення комунікацій займають особливе місце. Ці галузі вже змінили світ і продовжують відігравати ключову роль в його подальшому перетворенні. Без комп'ютерів і інформаційних технологій нам уже не обійтися, і фахівці, які в цьому розбираються, - всюди нарозхват.

За всіма офіційними і неофіційними рейтингами одними з найбільш затребуваних на ринку праці є спеціальності та професії, пов'язані з IT-технологіями (фахівці в області інформаційних, обчислювальних технологій та комп'ютерної обробки даних). Згідно з останніми дослідженнями, проведеними Міжнародним Інститутом Відкритих Технологій, потреба у фахівцях в області обчислювальних та інформаційних технологій щорічно зростає на 36%.

Мрія багатьох учнів - бути програмістом чи спеціалістом в сфері інформаційних технологій, нездійсненна без якісної освіти, і, зокрема, без знання математичних дисциплін – алгебри, геометрії, теорії ймовірності, комбінаторики, математичної статистики, дискретної математики, математичного аналізу і т. д.

Перш, ніж відповісти на питання, на скільки потрібна майбутньому фахівцю з ІТ-технологій математика, буде цілком доречною цитата видатного нідерландського науковця в галузі комп’ютерних наук Едсгера Дейкстра: «Програмування - не набір пасів і заклинань, це не шаманство, це не танці з бубном, а чітка математична дисципліна. А будь-яка дисципліна, якщо вона претендує на щось більше, ніж на зовнішній ефект, повинна будуватися на міцному фундаменті ». Таким фундаментом є математичні дисципліни.

Знання математики необхідні будь-якому технічному фахівцю, а для спеціаліста з інформаційних технологій тим більше:

  • функціональні мови програмування - це те, над чим людина, що не знає математику, ламає голову, а знаючи алгебру, просто схоплює все на льоту;
  • машинне навчання - це інша назва математичної статистики;
  • в криптографії потрібні знання алгебри;
  • теорія алгоритмів сильно залежить від знань алгебри і математичного аналізу;
  • програмістам, що працюють в індустрії розробок комп'ютерних ігор дуже потрібні знання алгоритмів, лінійної алгебри і геометрії;
  • Data Mining і Machine Learning потрібні знання теорії ймовірностей, математичної статистики, лінійної алгебри;
  • 3D-моделюванні - геометрія і механіка;
  • в біоінформатиці - дискретна математика, математична статистика.
  • Big Data - стати фахівцем в цій галузі, не маючи хорошої бази з дисциплін теорія ймовірностей і математична статистика, буде дуже складно.

В межах здобування учнями професії «Оператор з обробки інформації та програмного забезпечення» багато уваги приділяється теорії алгоритмів, вивченню мов програмування і реалізації базових проектів на їх основі. Програмісту знати математику важливо, тому що ті завдання, які він вирішує, дуже часто тісно пов'язані зі знаннями основним математичних понять. Звичайно, буває різне програмування, різні проекти, в деяких математики потрібно більше, в деяких - менше, а в деяких потрібна спеціальна (прикладна) математика, але базова освіта, базове розуміння математики необхідно просто тому, що вона вибудовує і структурує розумову діяльність. У майбутнього фахівця розвивається абстрактне й логічне мислення і він може краще сприймати завдання, розбивати їх на якісь складові частини, розуміти, як підходити до них, шукати якісь нові підходи до вирішення, а це в будь-якому програмуванні важливо.

Підсумовуючи роль математики в нашій професії, достатньо сказати, що всі видатні вчені та науковці в галузі IT і люди, які реально рухають IT прогрес у світі, в першу чергу математики. Навіть зараз всі перспективні напрямки в IT тісно переплетені з математикою. Можна навести деякі приклади: штучний інтелект, розпізнавання образів, штучні нейронні мережі, генетичні алгоритми, експертні системи та мережеві технології.

ГЕОМЕТРІЯ



Геометрія - це розділ математики, який займається вивченням властивостей геометричних фігур. Предмети дослідження геометрії можна побачити в реальному житті.

АЛГЕБРА



Математичні визначення та навички, отримані на заняттях алгебри, розширюють коло можливостей і в різні моменти життя приносять відчутну користь.

Наступний слайд
Попередній слайд
Підготував: майстер в/н Пістун В.В, та учні групи ОПЗ-10 (Гілінський С., Вацко М., та Бейхор Д.)

Про професію


Оператор з обробки інформації та програмного забезпечення – цікава та корисна професія, професія майбутнього. В наш час інформаційні комп’ютерні технології не є окремою галуззю економіки та промисловості, вони увійшли в усі сфери діяльності людини та стали доступними кожному, а це означає зв’язок багатьох професій з обробкою інформації відповідного типу.

Професія «Оператор з обробки інформації та програмного забезпечення» передбачає підготовку багатофункціонального кваліфікованого робітника в галузі сучасних інформаційних технологій, який може працювати в різних сферах економіки і дасть можливість кожній організації, підприємству, установі більш широко реалізувати свій потенціал. Кожен учень в процесі навчання отримує найсучасніші знання у сфері обробки інформації та програмного забезпечення, розробки, розміщення і супроводу Веб-сайтів, пошуку інформації в інформаційних мережах, супроводження та захисту інформаційно-комунікаційних комплексів.

У ВСП «ТФК ТНТУ» вже чотири роки поспіль готуються майбутні фахівці з даної професії. В процесі навчання важливу роль відіграє розвиток аналітичного складу розуму, логіки, критичного та стратегічного мислення учнів, алгоритмічності та послідовності в освоєнні нових знань, симбіоз математичних дисциплін з виконанням практичних завдань в галузі ІТ.

Закрити
Закрити

Увага


Даний сайт призначено для перегляду
на персональних комп'ютерах